Nokian Harmonikkakerhon ( kerho ) toiminnan tarkoituksena on :

- ylläpitää harmonikansoiton harrastusta, edistää ja kehittää jäsentensä soittotaitoja.

- tehdä harmonikkamusiikkia tunnetuksia, toimia  harmonikkamusiikin perinteen jatkumiseksi.

Tarkoituksen toteuttamiseksi kerho ylläpitää:

- harmonikkaorkesteria, jolla on säännöllisiä harjoituksia ja hankkii orkesterin käyttöön sopivaa ohjelmistoa

- järjestää orkesterille ja jäsenille erilaisia esiintymistilaisuuksia sekä järjestää harmonikansoiton kursseja, opetusta, neuvontaa.

Hyviksi ja tarpeellisiksi on todettu esiintymiset ikäihmisten hoiva-ja palvelutaloissa. Kuvissa osa Kerhon orkesterista musisoimassa Vihnuskodilla ja lähitori Setorissa.

Harmonikkakerho on vuosien varrella tuottanut neljä äänitettä ( CD-levyä), Haavekuvia, Myötätuuleen(Loppuunmyyty), Haitari Soikoon ja Kanssasi kuljen. Levyjä saatavilla orkesterin esiintymistilaisuuksissa ja jäseniltä.